Visitekaartjes binnen? Check. Website af? Check. Grootse plannen om te groeien? Check. Dan ben je er nog niet. Het is cruciaal om een goede social media aanwezigheid te hebben. Met de juiste strategie kun je heel veel uit social media halen. Dat betekent wel niet zomaar lukraak posten, maar kwalitatieve content, consistent posten en je community actief betrekken. Met relatief lage kosten kun je heel veel behalen.
Bij deze pilaar draait het er allemaal om hoe en waar de identiteit van jouw merk en bedrijf allemaal naar voren komt? Ofwel, hoe staat het met de zichtbaarheid van jouw merk? Het belangrijkste hierbij is je website, maar lang niet het enige. Ben je ook consistent in je uitingen op social media? En heb je wel gedacht aan hoe zichtbaar je bent in de zoekmachines of online marktplaatsen?
Met de juiste strategie kun je heel veel uit social media halen. Dat betekent wel niet zomaar lukraak posten, maar kwalitatieve content, consistent posten en je community actief betrekken. Met relatief lage kosten kun je heel veel behalen.
Je social media is zo goed als de foto’s, video’s en designs die erop staan. Het is dus belangrijk om van tijd tot tijd goede content te laten schieten die gebruikt kan worden voor je social media, maar ook je website.
Hoewel je tegenwoordig ook via social media veel kunt doen en producten kunt verkopen, is het einddoel toch vaak om mensen betrokken te houden bij je merk en op je website te krijgen.
Het is belangrijk om je content en engagement op je social media af te stellen op je doelgroep en met een plan aan de slag te gaan, ofwel zaken die we terugvinden in een merkstrategie.
We leren eerst graag jou en je bedrijf beter kennen voordat we aan de slag gaan. Tegelijkertijd leggen we ook onze werkwijze uit, zodat jij weet wat je kunt verwachten en ons ook beter leert kennen.
Je haalt net zoveel uit je social media als de moeite en energie die we erin stoppen. Het is dus belangrijk om aan de hand van een vooropgestelde strategie consistent te posten, content te delen en te engagen met de volgers en community van jouw merk.
Aan de hand van de strategie die we hebben opgesteld gaan we wel beslagen ten ijs. De eerste stap is om de content te schieten en te editen tot bruikbare social media content. Dit is ook logischerwijs weer afhankelijk van wat we in de strategie hebben bepaald dat we willen posten. Willen we laten zien hoe jouw productieproces werkt, of wie er bij jou werkt of zijn er andere leuke ideeën die we willen realiseren?
Als we de content hebben geschoten en hebben bewerkt tot bruikbare social media content, is het tijd om dit te posten. Afhankelijk van wat we in de strategie hebben bepaald doen we dit op meerdere platformen, van LinkedIn en Instagram tot Snapchat en Facebook. Afhankelijk van het platform posten we het als story en/of reel. Als allerlaatste, is het belangrijk om de interactie met je volgers en je community op peil te houden.
De kracht zit hem in de herhaling en dat geldt bij social media al helemaal. Hoe meer en hoe consistenter jij post, hoe meer engagement er zal komen en hoe meer je uit je social media kunt halen. Het voordeel van social media is dat je snel kunt groeien vanaf 0 en dat tegen relatief lage kosten. Ook is alles meetbaar, dus we kunnen datagedreven keuzes maken om wat we uit de social media nog beter te maken.
Features:
Contact Management
Basic Lead Tracking
Email Integration
Email Support
Contact Management
Basic Lead Tracking
Email Integration
Email Support
Wat onderscheidt de ene makelaar van de andere? En hoe breng je dat op een manier naar voren die starters aanspreekt? Met de marketinggoden aan je zijde uiteraard.
Feenstra Wonen had net een nieuwe website gemaakt, hadden de social media profielen aangemaakt en waren hier ook al op actief. Ofwel, de pilaren identiteit en zichtbaarheid hadden ze goed klaar staan. Toch merkten ze dat de marketing doelstellingen niet gehaald werden en wilden ze dus kijken naar actieve marketing en betaalde promotie. Dit vraagstuk werd voorgelegd aan de marketinggoden.
Feenstra Wonen wilde met name de focus leggen op de startersdoelgroep. Dit is een relatief jongere doelgroep. Hier hebben we ook de aanpak op aangepast. We kozen voor een social media campagne met short form video content waarin we de problemen waar starters tegenaan lopen uitlichten. Als echte marketinggoden hebben we hierin volledige ontzorging geboden. Van het regelen van de videograaf en het opzetten van verschillende opname settings tot het maken van custom landing pages. De social media platformen waarop we geadverteerd hebben zijn Instagram en Facebook geweest.
Een van de voordelen van social media marketing is dat je met een bepaalde marge een prognose kunt opstellen waarin je kunt zien of je campagne meer gaat opleveren dan het gaat kosten, ofwel hoeveel conversies zullen er zijn en hoeveel betaal je voor elke conversie. De prognose was ruim winstgevend, dus we gingen door met de campagne. De uiteindelijke resultaten? We hebben de prognose verbeterd en een winstgevende campagne doorgezet die getoond is aan circa 100,000 mensen. Ook goddelijke social media marketing nodig? Neem contact met ons op.
Copyright © 2025 Marketinggoden. Alle rechten voorbehouden.
Copyright © 2025 Marketinggoden. Alle rechten voorbehouden.