Je hebt je digitale zichtbaarheid tip top in orde. Website af, Google Business profiel ingesteld en je bent zelfs al actief bezig met SEO. Toch haal je nog niet je marketing doelstellingen, of je haalt ze wel en wilt simpelweg nog sneller groeien. Dan is Search Engine Advertising (SEA) voor jou, ofwel doelgericht adverteren op zoekmachines als Google. Een van onze marketinggoden staat je graag bij met het optimaal instellen en opzetten van SEA.
Hoe zorg je er actief voor dat je meer verkoopt en meer mensen omzet tot klant, ofwel hoe groei je als bedrijf? Daar gaat het bij deze pilaar om. Je hebt de zichtbaarheid en identiteit van je merk goed op orde en wilt nu graag groeien. Dit kun je doen door betaald te adverteren op social media zoals Instagram en LinkedIn of op zoekmachines als Google. Maar het is niet zo simpel als je stopt er geld in en er komt altijd meer geld uit. Hoe het wel werkt? Met een marketinggod.
Je hebt je digitale zichtbaarheid tip top in orde. Website af, Google Business profiel ingesteld en je bent zelfs al actief bezig met SEO. Toch haal je nog niet je marketing doelstellingen, of je haalt ze wel en wilt simpelweg nog sneller groeien. Dan is Search Engine Advertising (SEA) voor jou, ofwel doelgericht adverteren op zoekmachines als Google. Een van onze marketinggoden staat je graag bij met het optimaal instellen en opzetten van SEA.
Het is noodzakelijk om een website te hebben voordat je begint met adverteren. Dit is namelijk waar klanten converteren en we mensen naar toesturen na een advertentie.
Welke behoeftes heeft jouw doelgroep? Wat is de customer journey die zij bewandelen? Belangrijke input die we kunnen halen uit een merkstrategie.
In een stijlgids staan de spelregels voor de visuele uitingen van jouw merk. Dit biedt ook houvast bij het opzetten van social media marketing.
We leren eerst graag jou en je bedrijf beter kennen voordat we aan de slag gaan. Tegelijkertijd leggen we ook onze werkwijze uit, zodat jij weet wat je kunt verwachten en ons ook beter leert kennen.
Welke diensten/producten wil je wel/niet promoten? Waar zijn de marges het hoogst en waar is nog de meeste groeiruimte? Belangrijke vragen waar we antwoord op moeten hebben voordat we bezig gaan. Ook bepalen we in deze fase op welke platformen we gaan adverteren. Kiezen we voor Google Search, Bing, Google Display of Google Shopping? Ook komt hier een stukje verwachtingsmanagement bij kijken, hoeveel tijd, moeite en geld ben je bereid te investeren? Dit bepaalt voor een grote mate het succes van de verdere social media marketing
Adverteren op zoekmachines gebeurt op basis van keywords, ofwel zoekwoorden. Het is dus belangrijk om de juiste zoekwoorden op te nemen in je campagne. Maar hoe bepaal je welke zoekwoorden je wel of niet gebruikt? Aan de hand van verschillende programma’s zoals Google Search Console kunnen we op basis van data hier beslissingen over nemen. Samen met jouw input krijgen we zo een kwalitatieve lijst aan keywords.
Als we ons zoekwoordenonderzoek hebben afgerond, kunnen we samen met andere parameters als budget en winstmarges een grove inschatting geven van de verwachte resultaten van de campagne. Dit is ook een go of no-go moment, waarin je aan de hand van deze prognose kunt beslissen of de advertentiecampagne aan jouw winstverwachtingen voldoet.
We hebben ons zoekwoordenonderzoek afgerond. Dan is het nu zaak om de advertenties te creëren. Afhankelijk van welk platform we gekozen hebben, zoals Google Search, Google Shopping of Google Display, maken we text-based of image-based advertenties.
De advertenties zijn gemaakt, dus tijd om los te gaan. We laden alle advertenties in en kruipen achter de knoppen in Google Ads. Zo kunnen we net als bij SMM de targeting nauwkeurig specificeren, bepaalde dingen uitsluiten of aan zoekwoorden juist extra budget toekennen. Ofwel, het is belangrijk om dit goed in te stellen, zodat we de beste resultaten behalen en jouw budget zo efficiënt mogelijk besteed wordt.
Hoe zorg je ervoor dat iets goed gaat? Door het in de gaten te houden. We bekijken periodiek hoe de campagne presteert en optimaliseren daar waar nodig. Ook ontvang je elke maand van ons een rapportage met een overzicht van de behaalde resultaten.
Features:
Contact Management
Basic Lead Tracking
Email Integration
Email Support
Contact Management
Basic Lead Tracking
Email Integration
Email Support
Wat onderscheidt de ene makelaar van de andere? En hoe breng je dat op een manier naar voren die starters aanspreekt? Met de marketinggoden aan je zijde uiteraard.
Feenstra Wonen had net een nieuwe website gemaakt, hadden de social media profielen aangemaakt en waren hier ook al op actief. Ofwel, de pilaren identiteit en zichtbaarheid hadden ze goed klaar staan. Toch merkten ze dat de marketing doelstellingen niet gehaald werden en wilden ze dus kijken naar actieve marketing en betaalde promotie. Dit vraagstuk werd voorgelegd aan de marketinggoden.
Feenstra Wonen wilde met name de focus leggen op de startersdoelgroep. Dit is een relatief jongere doelgroep. Hier hebben we ook de aanpak op aangepast. We kozen voor een social media campagne met short form video content waarin we de problemen waar starters tegenaan lopen uitlichten. Als echte marketinggoden hebben we hierin volledige ontzorging geboden. Van het regelen van de videograaf en het opzetten van verschillende opname settings tot het maken van custom landing pages. De social media platformen waarop we geadverteerd hebben zijn Instagram en Facebook geweest.
Een van de voordelen van social media marketing is dat je met een bepaalde marge een prognose kunt opstellen waarin je kunt zien of je campagne meer gaat opleveren dan het gaat kosten, ofwel hoeveel conversies zullen er zijn en hoeveel betaal je voor elke conversie. De prognose was ruim winstgevend, dus we gingen door met de campagne. De uiteindelijke resultaten? We hebben de prognose verbeterd en een winstgevende campagne doorgezet die getoond is aan circa 100,000 mensen. Ook goddelijke social media marketing nodig? Neem contact met ons op.
Copyright © 2025 Marketinggoden. Alle rechten voorbehouden.
Copyright © 2025 Marketinggoden. Alle rechten voorbehouden.