Wat wil je wel of niet uitstralen als bedrijf? In een merkstrategie leg je op conceptueel niveau vast wat jouw bedrijf uniek maakt, waar je voor staat en hoe je jezelf in de markt wilt zetten. Zo heb je bij beslissingen altijd een document om op terug te vallen.
Bij deze pilaar draait het om het vastleggen van de identiteit van jouw bedrijf. Wat wil je uitstralen als bedrijf en hoe wil je dat jouw merk beleefd wordt? Met welke visuele merkcomponenten en slagzinnen betreed jij de markt? Hoe gaan je brochures en visitekaartjes eruitzien?
Wat wil je wel of niet uitstralen als bedrijf? In een merkstrategie leg je op conceptueel niveau vast wat jouw bedrijf uniek maakt, waar je voor staat en hoe je jezelf in de markt wilt zetten. Zo heb je bij beslissingen altijd een document om op terug te vallen.
Een stijlgids is een essentieel document om consistentie aan te brengen in de visuele uitingen van jouw merk. Dit biedt ook houvast bij het opstellen van een merkstrategie.
Hoe jouw merk zich onderscheidt wordt ook bepaald door hoe je concurrenten zich gedragen. Heb je nog geen concurrentieanalyse? Wij kunnen deze voor je maken.
Welke toon wil je aanslaan in je communicatie? Gebruik je liever ‘jij’ of ‘u’, vanuit welke persoon wil je spreken? Zo heb je consistentie in al je communicatie.
We leren eerst graag jou en je bedrijf beter kennen voordat we aan de slag gaan. Tegelijkertijd leggen we ook onze werkwijze uit, zodat jij weet wat je kunt verwachten en ons ook beter leert kennen.
In een strategische sessie komen we alle ins en outs over jouw merk te weten. Door de juiste vragen te stellen komen we meer te weten over waar je echt naartoe wilt met jouw merk, wat hiervoor nog nodig is en wat het kloppende hart is van jouw merk. Zo hebben de marketinggoden aan het einde genoeg input om aan de slag te gaan.
Aan de hand van de input uit de strategische sessie gaan we de markt op. Wat zijn de behoeftes van jouw doelgroep? Wat doen jouw concurrenten anders of juist hetzelfde? Waar liggen op dit moment op marketinggebied nog kansen in de markt? Welke kant gaat de markt de komende jaren op en hoe kan jouw merk hierop inspelen?
We pakken jouw input er weer bij en samen met een bak aan data over de markt en jouw doelgroep gaan we aan de slag. De key takeaways zetten we op papier. Wat onderscheidt jouw merk? Welke verbal brand expressions definiëren jullie? Welk pad willen jullie de komende jaar bewandelen? Aan het eind heb jij een document waar jij en je medewerkers altijd op terug kunnen vallen.
Features:
Contact Management
Basic Lead Tracking
Email Integration
Email Support
Contact Management
Basic Lead Tracking
Email Integration
Email Support
Wat onderscheidt de ene makelaar van de andere? En hoe breng je dat op een manier naar voren die starters aanspreekt? Met de marketinggoden aan je zijde uiteraard.
Feenstra Wonen had net een nieuwe website gemaakt, hadden de social media profielen aangemaakt en waren hier ook al op actief. Ofwel, de pilaren identiteit en zichtbaarheid hadden ze goed klaar staan. Toch merkten ze dat de marketing doelstellingen niet gehaald werden en wilden ze dus kijken naar actieve marketing en betaalde promotie. Dit vraagstuk werd voorgelegd aan de marketinggoden.
Feenstra Wonen wilde met name de focus leggen op de startersdoelgroep. Dit is een relatief jongere doelgroep. Hier hebben we ook de aanpak op aangepast. We kozen voor een social media campagne met short form video content waarin we de problemen waar starters tegenaan lopen uitlichten. Als echte marketinggoden hebben we hierin volledige ontzorging geboden. Van het regelen van de videograaf en het opzetten van verschillende opname settings tot het maken van custom landing pages. De social media platformen waarop we geadverteerd hebben zijn Instagram en Facebook geweest.
Een van de voordelen van social media marketing is dat je met een bepaalde marge een prognose kunt opstellen waarin je kunt zien of je campagne meer gaat opleveren dan het gaat kosten, ofwel hoeveel conversies zullen er zijn en hoeveel betaal je voor elke conversie. De prognose was ruim winstgevend, dus we gingen door met de campagne. De uiteindelijke resultaten? We hebben de prognose verbeterd en een winstgevende campagne doorgezet die getoond is aan circa 100,000 mensen. Ook goddelijke social media marketing nodig? Neem contact met ons op.
Copyright © 2025 Marketinggoden. Alle rechten voorbehouden.
Copyright © 2025 Marketinggoden. Alle rechten voorbehouden.