Verkoop je consumentenproducten? Dan is het zonde om niet ook je producten aan te bieden op online marktplaatsen als bol.com en Amazon. Ben je een B2B of B2C dienstenprovider? Ook dan zijn er vaak online marktplaatsen (listing websites) waar het zonde is om niet op te staan. Denk hierbij aan een business die zalen verhuurt, waarvoor ook listing websites zijn.
Bij deze pilaar draait het er allemaal om hoe en waar de identiteit van jouw merk en bedrijf allemaal naar voren komt? Ofwel, hoe staat het met de zichtbaarheid van jouw merk? Het belangrijkste hierbij is je website, maar lang niet het enige. Ben je ook consistent in je uitingen op social media? En heb je wel gedacht aan hoe zichtbaar je bent in de zoekmachines of online marktplaatsen?
Verkoop je consumentenproducten? Dan is het zonde om niet ook je producten aan te bieden op online marktplaatsen als bol.com en Amazon. Ben je een B2B of B2C dienstenprovider? Ook dan zijn er vaak online marktplaatsen (listing websites) waar het zonde is om niet op te staan. Denk hierbij aan een business die zalen verhuurt, waarvoor ook listing websites zijn.
Heb je duidelijk op papier staan wat belangrijk is voor jouw doelgroep en hoe die zich gedraagt? Dit biedt houvast om te bepalen op welke platformen je wel of niet zichtbaar wilt zijn.
Het is de absolute basis van je online zichtbaarheid: een website. Het is dus belangrijk om een goede website te hebben, ook als je je diensten of producten zet op online marktplaatsen.
Het is de beste manier om interactie te hebben met je klanten en community, maar het is ook een bewijs van bestaan, wat belangrijk is voor potentiële klanten.
We leren eerst graag jou en je bedrijf beter kennen voordat we aan de slag gaan. Tegelijkertijd leggen we ook onze werkwijze uit, zodat jij weet wat je kunt verwachten en ons ook beter leert kennen.
Afhankelijk van wat de behoeftes van jou en jouw klanten zijn, bepalen we op welke platformen we zichtbaar willen zijn. Verkoop je consumentenproducten? Dan kijken we al gauw naar bol.com of Amazon. Ben je een B2B of B2C dienstenprovider? Dan is dit per industrie verschillend. Bijvoorbeeld voor het huren van zalen zijn sommige grote organisaties verplicht gebruik te maken van bepaalde platformen. Je loopt dan ook grote klanten mis als jij jouw zalen niet op zulke platformen aanbiedt.
Heb je een nieuwe dienst of extra producten die je wilt listen op een online marktplaats? Dan nemen wij dat voor je uit handen. Ook monitoren we de kwaliteit van je huidige listings op online marktplaatsen. Zo zorgen we ervoor dat jouw zichtbaarheid op de online marktplaatsen optimaal is en blijft.
Features:
Contact Management
Basic Lead Tracking
Email Integration
Email Support
Contact Management
Basic Lead Tracking
Email Integration
Email Support
Wat onderscheidt de ene makelaar van de andere? En hoe breng je dat op een manier naar voren die starters aanspreekt? Met de marketinggoden aan je zijde uiteraard.
Feenstra Wonen had net een nieuwe website gemaakt, hadden de social media profielen aangemaakt en waren hier ook al op actief. Ofwel, de pilaren identiteit en zichtbaarheid hadden ze goed klaar staan. Toch merkten ze dat de marketing doelstellingen niet gehaald werden en wilden ze dus kijken naar actieve marketing en betaalde promotie. Dit vraagstuk werd voorgelegd aan de marketinggoden.
Feenstra Wonen wilde met name de focus leggen op de startersdoelgroep. Dit is een relatief jongere doelgroep. Hier hebben we ook de aanpak op aangepast. We kozen voor een social media campagne met short form video content waarin we de problemen waar starters tegenaan lopen uitlichten. Als echte marketinggoden hebben we hierin volledige ontzorging geboden. Van het regelen van de videograaf en het opzetten van verschillende opname settings tot het maken van custom landing pages. De social media platformen waarop we geadverteerd hebben zijn Instagram en Facebook geweest.
Een van de voordelen van social media marketing is dat je met een bepaalde marge een prognose kunt opstellen waarin je kunt zien of je campagne meer gaat opleveren dan het gaat kosten, ofwel hoeveel conversies zullen er zijn en hoeveel betaal je voor elke conversie. De prognose was ruim winstgevend, dus we gingen door met de campagne. De uiteindelijke resultaten? We hebben de prognose verbeterd en een winstgevende campagne doorgezet die getoond is aan circa 100,000 mensen. Ook goddelijke social media marketing nodig? Neem contact met ons op.
Copyright © 2025 Marketinggoden. Alle rechten voorbehouden.
Copyright © 2025 Marketinggoden. Alle rechten voorbehouden.