Een mooie website hebben is niet hetzelfde als een vindbare website hebben. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat jouw merk goed vindbaar is in de belangrijkste zoekmachines, namelijk Google en Bing. Als je niet aan een bepaalde ondergrens van vindbaarheid doet, loop je simpelweg potentiële klanten mis. Heb je bijv. wel gedacht aan je Google Business Profile of aan het listen van je producten op Google Shopping?
Bij deze pilaar draait het er allemaal om hoe en waar de identiteit van jouw merk en bedrijf allemaal naar voren komt? Ofwel, hoe staat het met de zichtbaarheid van jouw merk? Het belangrijkste hierbij is je website, maar lang niet het enige. Ben je ook consistent in je uitingen op social media? En heb je wel gedacht aan hoe zichtbaar je bent in de zoekmachines of online marktplaatsen?
Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat jouw merk goed vindbaar is in de belangrijkste zoekmachines, namelijk Google en Bing. Als je niet aan een bepaalde ondergrens van vindbaarheid doet, loop je simpelweg potentiële klanten mis. Heb je bijv. wel gedacht aan je Google Business Profile of aan het listen van je producten op Google Shopping?
Heb je duidelijk op papier staan wat belangrijk is voor jouw doelgroep en hoe die zich gedraagt? Dit biedt houvast om te bepalen waarop je wel of juist niet zichtbaar wilt zijn.
Het is de absolute basis van je online zichtbaarheid: een website. Het is dus belangrijk om een goede website te hebben voordat je kijkt naar de vindbaarheid van je merk in de zoekmachines.
In een stijlgids staan de spelregels voor de visuele uitingen van jouw merk. Dit biedt ook houvast bij het verbeteren en uitbreiden van je zichtbaarheid in de zoekmachines.
We leren eerst graag jou en je bedrijf beter kennen voordat we aan de slag gaan. Tegelijkertijd leggen we ook onze werkwijze uit, zodat jij weet wat je kunt verwachten en ons ook beter leert kennen.
We brengen in kaart in welke mate je op dit moment zichtbaar bent. Dit doen we aan de hand van verschillende tools, zoals Google Search Console. Vervolgens kijken we waar nog ruimte voor verbetering is, zoals het instellen van een Google Business Profile, het listen van je producten op Google Shopping en het syncen van alle instellingen met andere zoekmachines.
Iets goed hebben staan is iets anders dan iets goed houden. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat alle informatie en instellingen up-to-date zijn, zodat je je vindbaarheid ook niet afneemt. Dit is een constant proces.
Features:
Contact Management
Basic Lead Tracking
Email Integration
Email Support
Contact Management
Basic Lead Tracking
Email Integration
Email Support
Wat onderscheidt de ene makelaar van de andere? En hoe breng je dat op een manier naar voren die starters aanspreekt? Met de marketinggoden aan je zijde uiteraard.
Feenstra Wonen had net een nieuwe website gemaakt, hadden de social media profielen aangemaakt en waren hier ook al op actief. Ofwel, de pilaren identiteit en zichtbaarheid hadden ze goed klaar staan. Toch merkten ze dat de marketing doelstellingen niet gehaald werden en wilden ze dus kijken naar actieve marketing en betaalde promotie. Dit vraagstuk werd voorgelegd aan de marketinggoden.
Feenstra Wonen wilde met name de focus leggen op de startersdoelgroep. Dit is een relatief jongere doelgroep. Hier hebben we ook de aanpak op aangepast. We kozen voor een social media campagne met short form video content waarin we de problemen waar starters tegenaan lopen uitlichten. Als echte marketinggoden hebben we hierin volledige ontzorging geboden. Van het regelen van de videograaf en het opzetten van verschillende opname settings tot het maken van custom landing pages. De social media platformen waarop we geadverteerd hebben zijn Instagram en Facebook geweest.
Een van de voordelen van social media marketing is dat je met een bepaalde marge een prognose kunt opstellen waarin je kunt zien of je campagne meer gaat opleveren dan het gaat kosten, ofwel hoeveel conversies zullen er zijn en hoeveel betaal je voor elke conversie. De prognose was ruim winstgevend, dus we gingen door met de campagne. De uiteindelijke resultaten? We hebben de prognose verbeterd en een winstgevende campagne doorgezet die getoond is aan circa 100,000 mensen. Ook goddelijke social media marketing nodig? Neem contact met ons op.
Copyright © 2025 Marketinggoden. Alle rechten voorbehouden.
Copyright © 2025 Marketinggoden. Alle rechten voorbehouden.