Je stijlgids ligt op de plank, je visitekaartjes zijn gedrukt en je merkstrategie is geschreven. Ofwel, je hebt je hele bedrijfsidentiteit op orde. Wat dan? Tijd voor de website, ofwel je digitale visitekaartje. Hier gaat het er niet alleen om dat je een mooie website hebt, maar ook dat die goed vindbaar is en bezoekers omzet tot klanten.
Bij deze pilaar draait het er allemaal om hoe en waar de identiteit van jouw merk en bedrijf allemaal naar voren komt? Ofwel, hoe staat het met de zichtbaarheid van jouw merk? Het belangrijkste hierbij is je website, maar lang niet het enige. Ben je ook consistent in je uitingen op social media? En heb je wel gedacht aan hoe zichtbaar je bent in de zoekmachines of online marktplaatsen?
Je stijlgids ligt op de plank, je visitekaartjes zijn gedrukt en je merkstrategie is geschreven. Ofwel, je hebt je hele bedrijfsidentiteit op orde. Wat dan? Tijd voor de website, ofwel je digitale visitekaartje. Hier gaat het er niet alleen om dat je een mooie website hebt, maar ook dat die goed vindbaar is en bezoekers omzet tot klanten.
In een stijlgids staan de spelregels voor de visuele uitingen van jouw merk. Dit biedt cruciale houvast tijdens het ontwerpen en maken van jouw website.
Heb je duidelijk op papier staan wie je doelgroep is en hoe die zich gedraagt? Wat is de customer journey die zij bewandelen? Wat zijn de behoeftes vanuit de markt en hoe doen je concurrenten het? Cruciale informatie voor een website die we terugvinden in een merkstrategie.
Je kunt maar zoveel vertellen met tekst. Het is belangrijk om goede kwaliteit foto’s en/of video’s te hebben van jouw bedrijf en wat het doet.
We leren eerst graag jou en je bedrijf beter kennen voordat we aan de slag gaan. Tegelijkertijd leggen we ook onze werkwijze uit, zodat jij weet wat je kunt verwachten en ons ook beter leert kennen.
Welke behoeftes moet de website vervullen? Moet het tot meer conversies leiden? Wil je je vindbaarheid in zoekmachines verbeteren (SEO)? Of wil je enkel een informatieve website voor een project of portfolio? Of wil je een webshop? Hier maken we ook al enkele belangrijke keuzes, zoals in welk CMS we de website gemaakt wordt en formuleren we duidelijk de doelstellingen en KPI’s.
Het maken van een website is een creatief proces. In een brainstormsessie samen met jou bespreken we welk verhaal jouw website moet vertellen. Welke dingen wil je wel of niet op de website? Zijn er bepaalde creatieve elementen die je al in gedachten had? Hoe dynamisch mag de website zijn? Aan het einde hebben we duidelijk welk creatief proces de website zal volgen.
De creatieve input uit het brainstormproces en welke behoeftes de website moet vervullen (conversies optimaliseren, vindbaarheid verbeteren etc.) vormen de leidraad tijdens het bouwen van de website. Je ontvangt van ons eerst een overzicht van het verwachte tijdspad dat jouw websitetraject zal volgen. We beginnen met het wireframen van de website, waarin we de structuur bepalen van de website. Waar komen welke functionaliteiten? Hoe willen we dat bezoekers door de website scrollen, waar wordt wat verteld en waar kunnen ze wat doen?
Als er akkoord is gekomen op het wireframe van de website gaan we door naar het design. Hier komen de creatieve ideeën echt tot leven. Hoe gaat de website er visueel uitzien? Welke look and feel krijgt de website? Je wordt hierbij nauw betrokken, zodat je ook direct je feedback kunt geven en dit verwerkt kan worden. Ook kijken we of we nog on track zijn voor het tijdspad of dat deadlines bij moeten worden gesteld. Zo weet jij waar je aan toe bent.
In deze fase wordt de website volgens design gebouwd. Dit doen we in het CMS waar we eerder de keuze voor gemaakt hebben. De website wordt hier ook responsive gemaakt, dat wil zeggen dat de website op alle schermgroottes goed zichtbaar is. Als de website is gemaakt, krijg je weer de kans om eventuele feedback of aanpassingen door te geven. Zo wordt de website precies zoals jij wilt.
De website is ontworpen en gebouwd vervolgens gebouwd volgens dat ontwerp. De juiste inhoud moet echter ook nog op de website komen te staan. Dat wil zeggen, afbeeldingen en tekst. Dit komt erg nauw, omdat je hier laat zien en vertelt wie jij bent en wat jouw merk doet. We stemmen dit dan ook goed af met jou en ontzorgen jou hier zoveel mogelijk in. Dit doen we door bijv. een foto- of videograaf te regelen en onze copywriters de teksten te laten schrijven.
Na definitief akkoord, zorgen we ervoor dat de website op jouw hosting komt te staan. Ook zorgen we ervoor dat alle SEO instellingen goed staan en alle relevante analytische programma’s goed worden gezet. Zo kunnen we altijd kijken wat goed gaat op de website en wat minder goed gaat. Ten slotte leggen we je voor hoe het onderhoud van de website in elkaar steekt, zodat die ook mooi, snel, veilig en goed vindbaar blijft.
Features:
Contact Management
Basic Lead Tracking
Email Integration
Email Support
Contact Management
Basic Lead Tracking
Email Integration
Email Support
Wat onderscheidt de ene makelaar van de andere? En hoe breng je dat op een manier naar voren die starters aanspreekt? Met de marketinggoden aan je zijde uiteraard.
Feenstra Wonen had net een nieuwe website gemaakt, hadden de social media profielen aangemaakt en waren hier ook al op actief. Ofwel, de pilaren identiteit en zichtbaarheid hadden ze goed klaar staan. Toch merkten ze dat de marketing doelstellingen niet gehaald werden en wilden ze dus kijken naar actieve marketing en betaalde promotie. Dit vraagstuk werd voorgelegd aan de marketinggoden.
Feenstra Wonen wilde met name de focus leggen op de startersdoelgroep. Dit is een relatief jongere doelgroep. Hier hebben we ook de aanpak op aangepast. We kozen voor een social media campagne met short form video content waarin we de problemen waar starters tegenaan lopen uitlichten. Als echte marketinggoden hebben we hierin volledige ontzorging geboden. Van het regelen van de videograaf en het opzetten van verschillende opname settings tot het maken van custom landing pages. De social media platformen waarop we geadverteerd hebben zijn Instagram en Facebook geweest.
Een van de voordelen van social media marketing is dat je met een bepaalde marge een prognose kunt opstellen waarin je kunt zien of je campagne meer gaat opleveren dan het gaat kosten, ofwel hoeveel conversies zullen er zijn en hoeveel betaal je voor elke conversie. De prognose was ruim winstgevend, dus we gingen door met de campagne. De uiteindelijke resultaten? We hebben de prognose verbeterd en een winstgevende campagne doorgezet die getoond is aan circa 100,000 mensen. Ook goddelijke social media marketing nodig? Neem contact met ons op.
Copyright © 2025 Marketinggoden. Alle rechten voorbehouden.
Copyright © 2025 Marketinggoden. Alle rechten voorbehouden.